lørdag 20. juli 2013

16.07 Besøk



Etter jobben i dag ble det en tur på veien langs jernbanen og videre inn på stien i skogen med Petra. Jeg prøvde meg på fremmadsending på matskål, hvor jeg (forsiktig) la ut en tennisball som forstyrrelse til siden for føttene mine. Ballen fikk helt klart mer oppmerksomhet enn en forstyrrende matskål til siden, men frøkna klarte oppgaven bra.

Nok en varm dag, for varmt for sykkeltur på ettermiddagen, fant jeg ut. Ideelt sett skulle jeg sykla på morgenen, før jobb. Det gjorde jeg jo mye i fjor sommer. MEN, det er litt mer travelt om morgenen nå, med en valp i tillegg til Carmen, så det har jeg ikke klart å komme i gang med enda.

Et alternativ til vanntrening, kan jo være å oppsøke myr. Og den myra jeg dro til i dag er lett tilgjengelig fra parkeringsplass i skygge, dessuten med mye trær, sånn at det er skygge også på myra. Vått og dermed litt avkjølende for hunden.

Carmen så ut til å stortrives med å hente både enkelt- og dobbeltmarkeringer ute på myra. Og litt trim ble det jo også å løpe i det tunge terrenget.


Så ble det nok en tur til gressplenen ved UMB. Jeg får utnytte sjansen nå, som det er ferie, fritt for studenter, og i det hele tatt lite folk. Det største hundeteppet ble lagt på gresset i skyggen. Så fikk den tobente kose seg med is, mens de firebente måtte slappe av. Carmen bant jeg til et sykkelstativ i nærheten og Petra holdt jeg i bånd. Dette er jo typisk sånn en fort gjør alt for lite av. Altså det å gjøre ingenting. Men, jeg tror at særlig for Petra, så er dette en veldig viktig form for trening.






På kvelden fikk vi besøk av en venninne som også er hundedame. Hun hadde ikke med seg hundene sine, men det er klart, det ble mye hundeprat i løpet av kvelden. I tillegg til at vi fråtsa i norske jordbær. Deilig å kunne sitte ute og nyte sommerkvelden.

De firbente holdt jeg atskilt en del av tiden. Petra hadde mer enn nok med å forholde seg til gjesten, om ikke Carmen skulle vært med i balletten også. Den lille gule blir temmelig ivrig av å få besøk, det har jeg jo sett før. Fint da, med hundevante folk som ikke tillater at hun tipper over.

Hun fant roen etter hvert, med å få ligge på terrassen og tygge tyggeben. Så fikk hun også sove litt i buret, sånn at Carmen kunne få være sammen med oss. Og utover kvelden sov både frøken Gul og frøken Sort.

Veldig hyggelig med besøk og en god hundeprat. Jeg er heldig som har så mange gode venner i nærheten, og som har så mange jeg deler hundegalskapen med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar