onsdag 10. juli 2013

09.07 Myr og tjern







I forkant av trening med gjengen ble det litt tid til unghundtrening med en av treningskompisene sin ettåring. Markeringer med brutte forventninger over vann. Og sending på skjult på samme sted.

Så litt fremmadsending på matskål med Petra - med treningskompisen stående passiv i skogen som forstyrrelse. Jo, Petra ble absolutt forstyrra, men klarte å gjennomføre oppgavene sine.

Så var det av gårde med de voksne, - fem ekvipasjer gjennom myra til tjernet. På vei dit måtte vi forsere et gjørmete parti. Og undertegnede med glatte støvler var en dårlig kombinasjon med en sleip stubbe. Før jeg visste ordet av det, tok jeg et mageplask ned i gjørmedammen og landa nokså ublidt på hodet. Etter at en av treningskompisene hadde fått av meg ryggsekken, kom jeg meg på beina, - våt, og full av gjørme, og blodet rant.

Heldigvis var jeg omgitt av gode treningskompiser som tok seg av meg, ja, en av dem hadde sågar med seg førstehjelpsutstyr. Så, panna mi ble vaska, desinfisert og plastra. Så kunne vi gå videre med treningen.

Dagens tema var markeringer over tjernet som altså var temmelig myrlendt i kantene. Ting gikk ikke særlig bra for Carmen og meg i dag. Det er klart, det var ikke det beste utgangspunktet å slå seg i hodet, og jeg var nok litt surrete.

Og Carmen liker jo ikke sånt terreng. Hun som er veldig god på markeringer på land, mister litt fokus av å prøve å forsere vann/myr ved å unngå å måtte svømme mer enn høyst nødvendig. Dessuten er hun på vei inn i hormonsurr siden hun snart er på ”fødselstidspunktet” etter løpetida. Så det ble litt surr, blåsing og ulydighet.

Men, hunden fikk i hvert fall svømmetrening, da!


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar