søndag 14. juli 2013

13.07 Deilig med vanntrening!

 











Flott med treningskompiser som bor like ved et fint tjern. Mens vi venta på at alle skulle komme, brukte to av oss litt tid på valpene våre. Siden de skiller tre måneder i alder, og dermed også en del i størrelse fikk de ikke leke med hverandre. Den ene er for gæærn og den andre tåler for lite.

Men, vi satt litt i ro, og hadde en løs av gangen.

Da resten av gjengen kom, fikk Petra leke litt med de voksne hundene, og du verden for en raptus Petra fikk. Det skulle vært filma, for det lar seg jo omtrent ikke beskrive. Hun spant rundt i enorm fart, sånn at forbena ikke klarte å følge med bakbena og hun stupte kråke bortover. Så avslutta hun med å kaste seg ned i ”flat dekk” for så å snurre 360 grader rundt seg selv mens hun omtrent lå på bakken. Litt av et syn!

Petra fikk ligge i bur inne hos treningskompisen mens vi dro av gårde til vannet med de voksne. Det var lagt ut noen dummyer på andre siden, så vi begynte med å sende på skult og flytta oss rundt langs tjernet, sånn at vi fikk sendt fra forskjellige steder.

Så la vi igjen dummyer underveis og kunne dermed sende fra den andre siden.

Jeg var faktisk gledelig overrasket over hvor styrbar Carmen var på vann, - det har tydeligvis skjedd noe siden i fjor, selv om vi ikke har fått trent så mye vann. Dirigeringstrening på land er altså overførbar til vann. Hun var også god på å ta den retningen jeg pekte på sin vei over vannet.

Så fikk jeg også se tydelig at hun reagerer forskjellig på ”over” og ”gå”. ”Over” skjønner hun er over på andre siden, og da var hun mer sikker på hvor hun skulle enn på ”gå”. Da snudde hun seg og spurte litt underveis, så jeg hjalp til med et par ”ut”.

En skikkelig herlig treningsøkt!

Vel hjemme ble det en liten tur i nabolaget med Petra. Jeg har rett og slett begynt med å trene fot med henne. Bruker retrieverkobbelet, og leder henne til å gå ved mitt venstre ben. Tar vendinger så fort hun kommer for langt fram eller for langt til siden. Synes hun er riktig så flink på å følge meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar