torsdag 30. mai 2013

30.05 Carmen og Petra forgyller min tilværelse













Etter den halve arbeidsdagen min, ble det en liten tur i heisen med Petra. Jeg bar henne inn, satte henne på gulvet og gav henne godis. Ut fikk hun gå selv. Siden dette tydeligvis er skummelt får hun bare få en periode hvor hun blir båret inn. Forhåpentligvis blir det etter hvert ikke så skummelt å være i heisen. Så får hun etter hvert få utfordringen med å gå inn i heisen.

Etter å ha plukka opp Carmen gikk turen til et jorde i nærheten med en hel liten ”åker” med gule blomster i kanten. En fristelse for en fot-freak som meg. Joda, en utfordring, selvsagt å få tatt bilde, særlig av Petra. Men, med litt godis-belønning for bli sittende ble det jammen bilder.

Neste post på programmet var faktisk joggetur - kryss i taket. Carmen fikk altså være med og løpe, og det ble ikke sykkeltur i dag. Mer trim for meg, og mindre trim for Carmen. Så får jeg håpe det gode forsettet om å fortsette å jogge varer ved.





Videre gikk turen til det vanlige jordet, som fortsatt delvis er upløyd. Først fikk Petra prøve seg på fremmadsending på den samme veien som vi har vært på tidligere.






Etterpå var det Carmens tur til fremmadsending med stopp og så videre ut. Prøvde å etterligne øvelsen på jaktcupen tidligere i uka. Dvs - jeg hadde jo ingen medhjelper. Så, jeg sendte henne ut, stoppa henne, og gikk så ut og kasta.

Som så mange andre dager tenker jeg på at det er SÅ utrolig koselig å ta hunder. Det er ikke dobbelt så koselig som å ha én, - det er mange ganger så koselig. Og jeg synes Carmen er godere enn noen gang tidligere. Det er akkurat som personligheten hennes blir enda tydeligere i kontrast til Petra sin.

De er virkelig forskjellige både i skinn og sinn - og helt herlige på hver sin måte!



Begge to var gode og trøtte på kvelden.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar