fredag 24. mai 2013

22.05 Regnvær!



Joda, vi var vel forberedt. I hvert fall har Yr varsla om det i dagevis at masse regnvær var på vei.

Da jeg våkna på sofaen i dag, og begge hundene lykkelig stod og logra bak kompostgrinda på hunderommet, bøtta det ned. Hageluftingen ble dermed med stor paraply.

Når jeg først er inne på hagen - jeg har drevet litt livredningsforsøk i dag. I hagen min, som i mange andres, er det nemlig isbrann etter den kalde våren. I tillegg har jo ”plenen” (hvis man kan kalle løvetannsåkeren for plen!) min veldig stor slitasje pga hundelufting hele året. Og i år, sågar av en ekstra hund, som også skal ut veldig mange ganger i døgnet.

Resultat - lite gress, mye bar bakke. Og svært lite pent. Dessuten upraktisk, siden regnvær omskaper hagen til gjørme, istedenfor en renslig plen.

Dermed gikk turen til butikken i dag, for å kjøpe gressfrø. I følge pakka skulle det vannes både før og etter man sådde. Akkurat DET ordnet naturen helt på egen hånd, siden det regna hele formiddagen, og starta å regne igjen med det samme jeg hadde sådd.

I første omgang tok jeg for meg den delen av hagen som er avstengt til Carmen. Så får jeg heller lufte henne i bånd og unngå at hun tråkker på de nysådde områdene. De bare flekkene ble altså ”harva” med en rive, sådd og deretter jevna med baksiden av riva. Jeg gjorde jo noe lignende i fjor. Mener det tok noen uker før det grodde opp…..

---

Vel, som vanlig var Petra med på jobb og sov i bilen. Hun var litt pussig når jeg kom og skulle lufte henne på ”rundt kl 10 pausa”. Ut og tisse, så pila hun bort til bildøra og ville inn igjen, bort fra regnværet. Heldigvis virker det som hun sover skikkelig tungt og slapper godt av i bilburet. Hun så fullstendig ”borte” ut da jeg kom for å hente henne til pausa.

Etter Carmens sykkeltur, ble det en tur med Petra på jordet. Ellers en avslappende ettermiddag… Siden det bøtta ned, var det ikke veldig fristende med noen ute-aktiviteter.

Dagens bilde viser øya ”mi” omgitt av upløyd jorde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar