lørdag 26. mai 2012

22.05 Fellestrening med linjetag





Joda, det VAR lettere oppgaver i dag enn i går. Men, likevel, du verden så flink Carmen var på fellestrening! Og for et herlig vær! Høye temperaturer til langt utpå kvelden. Deilig etter uker og måneder med både kaldt og regn.

Dagens tema var linjetag, og det var lagt opp syv ”poster” rundt omkring i skogen. Hengt opp merkebånd og lagt ut tre dummyer på hvert sted.

Det som var så artig var at Carmen var så flink til både å løpe rett fram i den retningen jeg pekte og til å stoppe kjapt. Hadde det spesielt moro på ett sted i skogen, hvor det var en post på hver side av stien. Sendte henne først på den ene posten, så på den andre og til slutt rett ned langs stien. Og selv om hun da både hadde vært på høyre og venstre side fra før, så gikk hun rett fram i midten i den retningen jeg pekte.

Synes hun mer enn tidligere stiller seg opp og sikter inn i den retningen jeg peker, og holder bena i ro. Istedenfor å være på spranget, ta noen skritt framover og bare vente på at jeg gir henne lov til å løpe ”i en eller annen retning”. Akkurat som hun mer enn før begriper at den pekinga jeg driver med faktisk er for å hjelpe henne i riktig retning.

Jeg fikk faktisk en kommentar fra en av treningskompisene at hunden var blitt en helt annen etter Birgitta -kurset. Gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar