søndag 31. mai 2015

31.05 Konfirmasjon






 
Eldste tantebarnet ble konfirmert i dag. Tante er imponert både over henne, lillebror og lillesøster, som hhv hadde dikta sanger til middagen, og fremførte dikt. En herlig søskenflokk som jeg er så heldig å få være tante til. Og gaven fra tante til konfirmanten - London-tur i november. Gleder meg til tur!

 





Carmen og Petra hadde for øvrig en ganske så kjedelig dag. De fikk være i bilen som stod i garasjen i skyggen. Carmen bakerst i biabeden og Petra alene i bilburet. Så fikk de noen små luftepauser underveis. Men, ordentlig tur ble det først da vi kom hjem utpå kvelden.




Bivirkninger
Jeg har vært optimistisk et par dager, men i kveld syntes jeg Petra var helt ille. Antagelig hadde det sammenheng med at hun var skikkelig understimulert etter en dag i bilen, og sånn sett var ”naturlig” urolig. Og dermed kom det som antagelig har vært der alle dager siden vi begynte på tablettene - ataksien - tydeligere fram.

Det er klart at om hun ligger stille i en stol og sover et par timer, så ser jeg jo ikke om hun er ustø. Heller ikke om hun er urolig. Og en evt sult-atferd kommer jo da heller ikke til uttrykk. Men, i kveld etter maten lå hun absolutt ikke og sov. Hun vandra rundt og rundt, til dels med litt klønete gange. Da jeg slapp henne ut bare soste hun rundt og spiste gress, antagelig fordi hun var sulten.

Ellers ser jeg generelt at de bivirkningene jeg har observert har vært om kvelden, fra et par timer etter tabletten og utover. På formiddagen har hun jo i døgnrytmen at hun skal sove, og da har jeg faktisk ikke observert noe som helst.

Ja, ja, vi er jo fortsatt inni den første uka med medisin. Har lest mange skildringer fra de som har prøvd Pexion hvor de sier at hundene blir vant til medisinen i løpet av et par uker. Så, det er vel fortsatt håp om at hun kan bli normal i bevegelsene.


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar