fredag 5. juni 2015

01.06 Fin liten trening



Vi var et par stk med potensielt pøblete unge hunder som møttes på myra i dag. Jeg hadde først vært på sykkeltur med begge mine. Så fikk altså Carmen klare seg uten noe mer, men det ble trening med Petra.

Vi begynte med å gå fot ut i skogen. Lagde oss en stamplass og hadde så en økt med fot etter ”skytter”, hvor vi bytta på hvem som gikk først.

Så fikk jeg testa ut morgendagens cup-oppgave, noe Petra klarte helt fint. Føler at vi er godt forberedt til cupen.

Jeg testa også ut stopp med nærsøk i dag. Det jeg fant ut var at Petra er superflink på stopp. Men, hun skjønner ikke nærsøk når det først har blitt kasta noe der ute. Altså hadde hun lyst til å fortsette i den retningen hun var på vei da hun hørte stopp-signalet.

Konklusjonen er at vi må trene nærsøk med forstyrrelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar