fredag 19. juni 2015

18.06 Ikke trim



Siden den tobente er dårlig i ryggen for tiden (bekkenlåsning, faktisk!), har jeg vært lite ute med sykkel i det siste. Det har altså blitt lite trim for dyra.

I dag kjørte jeg bort til nærskogen og parkering i skyggen. Så tok jeg ut én hund av gangen.

Begynte med Carmen og hadde en enkel økt med dirigeringer i hogstfelt på kryss og tvers av grøfter.

Så var det Petras tur. Som vanlig er det transport-etappen ut i skogen som er den vanskeligste. Har litt følelsen av at jeg må ha timevis til rådighet hvis jeg skal klare å få til det til å bli helt bra…

I hvert fall gikk vi langs den fine skogsveden et stykke før vi gikk inn i skogen.

Jeg etablerte to områder som jeg brukte hele tiden. Og så hadde vi morsomme dummyer - Fasan, kanin med pels, treledda kanindummy og en velig lang og tynn dummy. Det som var moro var at lille Petra henta alt helt perfekt. Kun ved én anledning nølte hun med opptaket, og da lurer jeg på om hun rett og slett ble i stuss over søkssignalet.

Hun gikk dit jeg pekte hver gang, og venta med å gå til hun fikk det verbale signalet.

Veldig moro å føle at jeg kan trene ordentlig med henne.




På kvelden var det ro i heimen, og Petra slappa av i vant stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar