tirsdag 30. juni 2015

23.06 Sykkeltur med begge samtidig




Jeg hadde jo en ”drøm” da Petra var ganske liten om at ”snart” skal jeg dra på sykkeltur med begge to samtidig. Men, så viste det seg at Petra var langt vanskeligere å lære å løpe sivilisert ved siden av sykkelen enn det Carmen var som ung. Så, jeg har jo holdt på i månedsvis å sykle med én av gangen.

Men, så i dag, tenkte jeg plutselig at jammen skal jeg prøve igjen - med begge to. Og det funka SÅ bra! Carmen finner seg plassen nærmest sykkelen og har slakk line der i sitt fine og rene trav. Petra vil holde seg på yttersiden og ha litt avstand til sykkelen, og får sidelengs strekk i lina, men ikke verre enn at det går.

Faktisk sykla vi bortimot en mil. Og jeg var veldig fornøyd med at dette ble mer effektiv tidsbruk enn å måtte ta runden to ganger. Dessuten slipper jeg den evige bekymringen med parkering og sol for den hunden som evt må etterlates i bilen.

Ellers ble det tradisjonsmat på kvelden, siden det var St Hans aften.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar