torsdag 6. mars 2014

05.03 Elitetrening i skolegård



Det var litt for travelt på ettermiddagen i dag til å få til noen sykkeltur, så isteden ble det en rask gåtur langs jernbanen. Utfordringen er i starten av turen, når lille Petra er heltent på å få løpe, løpe, løpe…! Jeg vil jo helst ikke slippe henne løs når hun har en sånn sinnsstemning, men helst vente til hun er roligere.

Samtidig blir hun ofte mer og mer på, jo lenger hun må gå i bånd…

Løsningen i dag ble å blåse stopp ved fot, og strø utover godbiter som begge fikk søke. Så fikk Petra en annen sinnsstemning som utgangspunkt når hun slapp løs.

Videre gikk ferden til en skolegård i Oslo for elite-trening. Jeg var der litt tidlig, så jeg rakk litt dirigeringstrening med Petra, - ut og bak ut. Først på godbitskål noen ganger, og så en dummy til slutt.

Veslefrøkna var flink, og veldig ivrig. Opptaket trenger vi fortsatt å jobbe med.

Petra fikk vente i bilen mens Carmen fikk seg et par timers trening. Vi var fire ekvipasjer i dag, som gikk en runde rundt bygningsmassen og hadde diverse markeringer og dirigeringer i delvis opplyst område. En utfordring å klare å se hunden. Carmen hadde på seg refleksvest og med lys i halsbåndet. Så hadde jeg også selv et lys som jeg brukte til å dirigere henne med.

Hun hadde noen bra og noen mer omstendelige dirigeringer, Og trengte noe hjelp på noen markeringer.

Som vanlig på denne skolegården avslutta vi med utsending over gjerdet rundt en inngjerda bane. Det var på forhånd lagt ut noen dummyer på utsiden av banen - på den andre siden. Dermed måtte hundene forsere gjerdet to ganger på vei ut og to ganger på vei inn. Min lille frøken Strikkball er kjempeflink til å hoppe, også helt uten sats. Så hun spratt over begge veier. Tipper det vil bli verre å få Petra til å gjøre et sånt stunt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar