onsdag 4. september 2013

03.09 Løse sammen for første gang










Først den sedvanlige mila på sykkel med Carmen etter jobben. Jeg er opptatt av at hun må holde seg i god form fysisk, særlig nå i jaktprøvesesongen.

Med Carmen godt sliten, tok jeg for første gang sjansen på å slippe begge hundene løs sammen (altså et annet sted enn i hagen, og med bare de to, ikke som del av en større flokk).

Som jeg hadde forutsett ble det mye herjing, og det gikk ganske vilt for seg. Det var litt artig å konstatere at Petra ikke har sjanse til å ta igjen Carmen når den voksne hunden legger inn noen spurter.

Jeg kombinerte med litt sitt og bli trening. Dessuten fikk Petra nærsøke ball.

Det er en utfordring av Carmen er så barnslig og ”misunnelig” som hun er. Skikkelig vanskelig for Carmen å klare sitt og bli mens jeg holdt på litt med Petra.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar