fredag 16. august 2013

16.08 En rolig dag



Jeg følger jo alltid med på Yr og ser an hva slags vær som er meldt. Denne uka har det hele tiden vært meldt store mengder regn på fredag, - og de fikk rett…. Derfor har hundene fått masse aktivisering i dagene som har gått, mens dagen i dag var planlagt til innedag, med huslige sysler.

En liten tur ut, ble det jo. Prøvde for første gang å la Carmen gå fot, mens Petra fikk løpe løs. Så kalte jeg inn Petra med jevne mellomrom og belønna. Carmen takla det ganske greit, ble jo bra trening for henne også. Dessuten hadde Petra nok med å løpe rundt, og var faktisk ikke så interessert i Carmen.

Jammen klarte jeg også å få kasta ut et par apporter som Carmen så, men ikke Petra. Og da Petra var plassert i bilen, fikk Carmen hente dem.

Enkelt suksess-trening, hvor jeg fikk se eksempel på en veldig bra stopp. Nå er vi klare for morgendagen - håper jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar