fredag 9. august 2013

08.08 Spennende terreng











Jeg har et spennende ”tresk”-område like i nærheten. Altså masse vegetasjon, gress, trær, langs kanten av et jorde.

Bilen fikk stå parkert i nærheten, så tok jeg ut én hund av gangen. Begynte med Carmen og gikk litt rundt for å finne ut hvordan det ser ut der om sommeren. Det gikk nemlig opp for meg at jeg kun har vært der høst, vinter og vår.

Konklusjonen var, ikke overraskende, at det var mye mer vegetasjon, og vanskelig å komme fram. Men, det som var bra var at det var en 15-20 meter bred stripe langs jordet som ikke var sådd, og som det altså gikk an å være på.

Jeg kasta ut noen markeringer til Carmen, som bare fikk ligge til senere. Så fikk hun noen direkte markeringer i tett bringebær-kratt, før vi gikk ned den bratte bakken og hun fikk noen lange dobbeltmarkeringer, i tillegg til fremmadsending på skjulte.

Helt til slutt henta hun de markeringene jeg kasta ut i begynnelsen.

Så var det lille Petras tur. Hun fikk prøve seg på nærsøk etter tennisball i tett kratt og et par fremmadsendinger. Også fikk hun løpe litt rundt og undersøke terrenget. Det ser ut som hun synes det er kjempegøy å begi seg inn i tett vegetasjon og undersøke skikkelig.

.


Hjemme igjen inntok hundene som vanlig plassen under kjøkkenbenken og venta på kveldsmaten.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar