torsdag 8. august 2013

06.08 Magisk på Odals Verk







Værmeldingen for kvelden var ikke særlig optimistisk. Kollegane mine sendte meg noen medlidende blikk når jeg snakka om at jeg skulle på jakttrening.

Og vel framme på Odals Verk virkelig bøtta det ned. Det regna så fælt at det ikke var mulig å gå ut av bilen for å komme til regntøyet i bagasjerommet. Men, så letna det litt, og etter hvert slutta det å regne.

Og så ble det bare en helt magisk kveld, med skodde som lå over vannet og myra, og helt stille…

For øvrig var jeg tidlig ute, sånn at Petra først fikk løpet litt rundt i lyngen og ta seg en svømmetur i vannet.

Så var det altså trening med elitehundene. Vi hadde en slags jaktsti i dag. Sendte blant annet på skjult over vann. Flere enn meg som erfarte at hunden gjerne ville innom land (et par øyer) på vei ut.

Ellers bytta Carmen tennisball i dag. Hun er nok ikke kurert, nei, selv om hun på slutten av Hemsedalskurset virka fullstendig stødig når det gjaldt akkurat det…

Klokka ble godt over 22 før vi dro, og med andre over midnatt før jeg var hjemme. Men, hva gjør vel det når en kan få både jakttrening og en flott naturopplevelse i ett!


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar