søndag 24. november 2013

22.11 Trening på opplyst plass




I dag fikk Petra være med på kontoret, siden vi hadde siste dagen av beredskapsøvelsen i dag og det var slutt på dagene hos hundevakten. Lille hunden min oppførte seg aldeles eksemplarisk. Bare lå under skrivebordet og sov eller tusla rundt. Helt tyst og fredelig. Skulle ikke tro hun hadde gjort annet enn å være med på kontor.

En kort tur på jordet i restene av dagslys ble det før turen gikk til en skole for litt jaktlydighetstrening med Petra.

Nå i mørketida er det stadig en leting etter en opplyst plass. Og skolegårder er et tilskudd der. På en fredagskveld var det tydeligvis ingen aktivitet, så vi hadde plassen for oss selv. Det ble en del fot og sitt og bli. Også tok jeg sjansen på å la frøkna apportere et par ganger etter å ha lagt ut en dummy. Litt surr med opptaket, så da tok vi det helt basic, med bare å legge dummyen på bakken foran henne og belønne riktig opptak.

Siden jeg syntes jeg fortjente noe ekstra etter tre intens dager på jobben, ble det jammen meg sushi og juleøl til kveld.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar