søndag 11. mars 2012

08.03 Vinter igjen!




Ja, det var et skikkelig tilbakefall i går - snøen lava ned i timevis. Tror nok det kom en drøye 10 cm her på Ås med skikkelig våt snø. En del vind var det også, så på jordene ble det ikke liggende så mye som det gjorde i hagen min.

Den gode nyheten er likevel at det er meldt sol og varmegrader framover, så det er bare å håpe på at elendet smelter fort, fort, fort!!

Etter gårsdagens artige fellestrening fant jeg ut at jeg skulle utforske skogsområdet vi så vidt var inni i går.

Jeg la igjen noen dummyer på samme sted som i går og la iver inn i skogen, altså dvs hogstfeltet. Skikkelig spennende område som jeg ikke har vært i før. Og fin trening for oss. Carmen fikk trene på å gå fot i ulendt terreng. Og den tobente fikk trent motorikk ved å balansere mellom røtter og kvister, snø og litt is.

Treningen ble av type ”tapt apport”. Jeg bevega langs noen traktorspor og la igjen dummyer, og sendte Carmen tilbake. Det som var veldig moro var at hun var kjempeflink til å stoppe på fløyta, selv om hun var like ved dummyen da jeg blåste. Om igjen og om igjen.

Så er det ”bare” å få til den fine lydigheta også i en konkurranse-setting!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar