lørdag 28. mai 2011

26.05 LP-cup - nest siste før sommeren

Dagens bilde er av Kari og Emma.

Så var det avgårde til lydighetsup igjen - den nest siste før sommeren.

Første øvelse, tannvisning gikk jo greit - 10 poeng.

Jeg hadde virkelig forberedt meg før denne lydighetscupen. Mitt hovedmål var at Carmen skulle klare enkeltdekken som flat dekk i 2 minutter. Dermed valgte jeg å legge henne fysisk ned med snuta, når hun ikke selv gjorde det. Og prinsessen lå helt stille som en statue, også når jeg kom tilbake. Og satte seg pent opp. Dommeren sa at hunden fikk 5 og jeg fikk 12!

Lineføring med 6 poeng og stå under marsj med 5 poeng var de to dårligste øvelsene i dag. Må nok tilbake til start når det gjelder lineføring, og trene virkelig få skritt av gangen. Det har jo selvsagt blitt nedprioritert på bekostning av jaktfoten.

På innkalling fikk hun 8. Hun satt og ble, kom løpende som en kule, men hadde uryddig avslutning.

Sluttsummen i dag ble 102/150

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar