lørdag 14. mai 2011

11.05 Tjernet som forsvant























































Det har vært en fantastisk vår fra begynnelsen av april, og jeg skal IKKE klage på været. Men, det har sin pris når nedbøren uteblir. Min optimistiske tur til tjernet "mitt" i dag ble en trening i et "myrhull". Tjernet var omtrent firedobbelt i størrelse i fjor på denne tiden....

Jeg begav meg altså ut på tur, med sykkelen på bilen og kjørte til P-plassen. Så var det å sykle på den store stien oppover mot den lille stien til tjernet. Trille sykkelen oppover den bratte og steinete stien (pust, pes)! Vi var sliten da vi nådde tjernet, både Carmen og jeg. Jada, klart jeg kunne satt igjen sykkelen nede ved hovedstien, det er bare det at jeg ikke har så god lås på den at jeg tok sjansen på det!

MEN, tjernet var altså mer eller mindre borte! Dermed ble min planlagte vanntrening noe amputert. Prøvde å legge ut på andre siden, men strevde litt med rette utganger, siden det ble så altfor enkelt for Carmen å løpe på land. Hun måtte jo sikte utrolig godt får å ”finne” noe vann å svømme i.

2 kommentarer:

  1. Du, neste gang lar du sykkelen stå igjen og håper at noe stjeler den ;-)

    SvarSlett