søndag 22. mai 2011

19.05 Spor er gøy!



Det går fint an å ta en joggetur om morgenen selv om man bor på hotell. Carmen syntes nok også at det var en god idé. Selv syntes jeg at frokosten smakte ekstra godt etter en runde med joggeskoa.

På vei hjem fra kurset tok vi en tur innom den store dyrebutikken ”Brukshunden” på Alna. På agendaen stod nytt fór til Carmen. Synes hun har så høy forbrenning at jeg må gi henne veldig mye av det vanlige foret for at hun skal holde vekten nå som jeg sykler og løper med henne. Så dermed har vi skifta til høyaktivitetsfór.

Vel, jeg hadde nå handla både for og tyggeben og hadde Carmen med inn i butikken fordi selgeren ville kjenne på holdet hennes. Ikke tenkte jeg noe spesielt over at hun var på dag 10 i løpetida. Stor var min forskrekkelse da jeg snudde meg og så at hun satt og tissa like ved kassa!! Høyløpske tispeskinnet!! Gud bedre, noe så flaut!! På de 8 åra jeg har hatt tispe har jeg aldri opplevd maken. Med hannhund var jeg jo vant til å holde godt øye med ham når vi gikk inn i en dyrebutikk eller på et veterinærkontor.

Vel, høyst sannsynlig hadde nok noen tissa der før. Og alle hjernecellene til Carmen er vel innstilt på å fortelle verden hvor klar hun er om dagen….

På vei hjem stoppa jeg i min nyoppdagede sporskog på Ås og la et spor til Carmen, inspirert av forrige helgs sporopplevelse med Kari. Etter en times tid gikk vi sporet, og det var skikkelig moro.

Riktignok går det altfor fort, og hun vingler veldig fram og tilbake. Er vanskelig å lese, synes jeg. MEN, hun har definitivt fatta poenget med at det er pinnene som skal finnes. Når hun slo på (altså fikk ferten) av en pinne fulgte hun intens opp den ferten og gav seg ikke før hun fant pinnen. Den kom hun gledesstrålende bærende på gang etter gang. Også fikk hun pølse i belønning.

Du verden, det er skikkelig gøy å gå spor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar