torsdag 17. januar 2013

15.01 Fellestrening med mer snø





Det ble en tur til Asker på trening i kveld. Og der er det betraktelig mer snø en på Ås.

Carmen hadde en litt ”lav” kveld, sånn hun kan være noen ganger hvis hun blir engstelig for en av de andre hundene på trening. Og når treningen ikke er så heftig, så får hun ikke hjelp av jaktlysten sin.

Dermed var hun ikke så veldig gira på å løse verken markerings- eller dirigeringsoppgaver i dag. Så jeg valgte å gjøre det enkelt ved å gå nærme. Også måtte jeg jo jobbe med meg selv for ikke å synes synd på henne, men vise at jeg forventet at hun løste oppgavene. Det hjelper jo ingenting å synes synd på henne, men selv om jeg vet det rasjonelt sett, er det fort gjort å gå i den fella.

For øvrig var det ca 12 kuldegrader, så Carmen var godt kledd. Hun frøs i hvert fall ikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar