søndag 6. januar 2013

04.01 Farvel til jula





I dag åkte jula ut - all julepynt og juletreet tilbake i kassene sine. Joda, - juletreet også, det er så enkelt med plast!

Men, før jeg kom så langt var det litt ettermiddagstrening.

Når jeg tenker meg om har jeg jammen tre-fire virkelig fine treningsjorder i gangavstand. Og det går jo an å stadig skifte hvilket av dem jeg skal bruke. Så kan jeg trene fremmadsendinger til noen definerte områder i hvert terreng og øke avstanden og gå fra synlige til blinde etterhvert.

Virker hvert fall ut som en bra plan. Selvsagt avhengig av at det ikke blir særlig mer snø framover!

Tror med fordel jeg kan trene litt mer systematisk enn jeg har gjort - få ting inn i ”skjema” og plan i større grad.

I ettermiddag gjentok jeg opplegget fra i går med å gå ut på jordet (- et annet enn i går) i 16-tida og være ute et par timer på tross av mørket.

Da vi kom til jordet var det jo fortsatt en del dagslys igjen. Jeg begynte med å legge ut dummyer på en øy og gikk i en rett linje mot noe jeg trodde var en trerekke midtveis på jordet. Tanken var altså at Carmen skulle forsere denne trerekken, for å gjøre et terrengskifte underveis i fremmadsendingen.

Vel framme viste det seg at ”trerekken” var et vegetasjonsbelte på 10-15 meter, som utgjorde en ganske bratt bakke ned til neste jorde. Dermed ble utsendingen av Carmen opp en bratt bakke og så over jordet til øya, - litt vanskeligere enn jeg hadde tenkt, altså. Men, det gikk veldig bra, heldigvis!

Neste post på programmet var å skille på to områder i litt spiss vinkel i fm fremmadsending. Jeg la altså ut på sto steder og sendte Carmen til det ene og det andre annenhver gang. Også dette gikk greit.

Joda, det er klart vi skal gjøre det vanskeligere. Men, nå er poenget mest å få på plass en plan om terreng, områder og oppgaver.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar