lørdag 5. januar 2013

03.01 Utvikling av fremmadsending



Jeg var så heldig at jeg fikk de fire DVDene med Keith Mathews retrievertrening til jul. Og nå er jeg i gang med å se på dem. - Bra med litt inspirasjon.

Etter jobb tenkte jeg at riktignok går sola ned 15.30, men det er jo rester av dagslys igjen mye lenger enn som så. Særlig når det er klart og det også er et snølag på bakken.

Planen var dermed kveldstrening med tema fremmadsending, inspirert av de nevnte DVDene. Dermed gikk veien til ett av jordene i nærheten. Sist jeg var der erfarte jeg at det var vanskelig å gå der siden det har vært pløyd og altså veldig ujevnt. Det har ikke kommet nok snø til å jevne det ut, så det var fortsatt vanskelig å gå der.

Men, vi kom oss over jordet, over bekken og jeg la igjen noen dummyer i skogkanten, som Carmen ble sendt på. Vi prøvde oss på ett område til før vi forlot jordet.

Veien videre gikk til et kubeite hvor det var litt lettere underlag. Selv om klokka ble 18 før vi forlot beitet, så gikk det helt fint å trene i mørket. Det som var artig med dette treningsterrenget var at det var ganske så bratt. Dermed gikk jeg til bunnen av bakken og la ut ved noen halmballer. Så gikk jeg helt opp til toppen av bakken og sendte Carmen ut. Hun har på seg et lite lys festa til refleksvesten sin, og hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ikke sett hvor hun var.

Etter en avsluttende tur i nabolaget var både Carmen og jeg fornøyde med å ha tilbrakt 2, 5 time ute. Herlig med hund!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar