torsdag 10. januar 2013

06.01 Litt kaldere fellestrening










Dagens actionbilder er tatt av Ann Kristin Olsen

Selv om det var ca 0 grader i går og pluss 2 i dag var det mye kaldere å trene i dag. Fordi det var så rått.

Skarpere føre, og jeg lurte på om jeg skulle ta på Carmen potesokker eller ikke. Av de andre seks treningskompisene var det bare én til som brukte potesokker. Problemstillingen var nemlig at det også var litt is, og da er det jo fare for at de sklir hvis de har på seg sokker. Enden på visa var at jeg tok på Carmen sokker i begynnelsen og tok dem av etter hvert.

Vi begynte med å legge ut tre områder. Ett av områdene var på bortsiden av der vi planla å bruke til markeringer. Så stilte vi oss i en stor ring, med alle syv ekvipasjene. Ekvipasje nummer 1 kasta markering til ekvipasje nummer 4. Så kasta ekvipasje nummer 2 markering til ekvipasje nummer 5 osv. Når vi hadde gått runden rundt, flytta vi oss alle ett hakk til venstre.

På denne måten fikk hundene prøvd seg på forskjellige nedslagssteder.

Jeg var veldig fornøyd med Carmens markeringer, jeg behøvde så godt som ikke å hjelpe henne.

Etter denne runden med markeringer sendte vi til områdene. To av dem ble i litt spiss vinkel ift hverandre, så jeg strevde litt med å få Carmen rett ut. Hun starta rett, men svingte av fra kursen underveis. Så, jeg måtte gå litt nærmere.

På den andre utsendingen måtte jeg le litt av henne. Den rette linja var over et område med litt is på jordet. Det var tydelig at der hadde hun ikke lyst til å løpe, hun ville gå i en bue utenom. Men, siden jeg ikke godtok det, løp hun til slutt rett fram.

Helt til slutt sendte vi til området som var bortsiden av der vi hadde stått og kasta. Det viste seg at dette var enklere enn vi hadde trodd. Hundene løp greit gjennom all dødvitringen fra de tidligere markeringene og fortsatte inn i buskas og forserte en bekk.

Hyggelig trening med gode treningskompiser i dag, igjen. Jeg er heldig som har så mange hyggelige folk å trene sammen med!

Svartfrøkna sov særdeles godt da vi kom hjem, etter to dager med fellestrening. Det går an å overleve noen mørke ettermiddager etter en så fantastisk fin treningshelg!

Grei vinter så langt. Akkurat nok snø til at det ikke er helt mørkt, men manglende skiføre, så det både går an å gå tur i skogen og trene på jordene = lykke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar