lørdag 2. juni 2012

29.05 Fellestrening med minne







Tid for fellestrening igjen. Heldigvis møtte det opp flere enn sist gang.

Hundene fikk prøvd seg etter tur, med trippelmarkering i kupert terreng. Må bare få være så ubeskjeden at jeg skryter uhemma av hunden min. Hun bare markerte aldeles suverent.

Dessuten var hun kjempekul. Når hun var ferdig med øvelsen, var bryteren slått av.

Det som også er artig å se er hun mer og mer skjønner at den pekinga jeg driver med faktisk er for å hjelpe henne. Hun står dermed mye roligere enn tidligere og følger hånda mi, ser mer enn før akkurat hvor jeg peker og løper i nettopp den retningen.

Vi avslutta med dirigering på skjult ved et stort tre. Der viste det seg å være litt vanskeligere å se hunden enn jeg hadde trodd, siden terrenget gikk litt nedover. Men, det tatt i betraktning gikk øvelsen greit, om ikke helt topp.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar