søndag 3. juni 2012

02.06 Tørrtrening








Ja, som jeg skrev her om dagen, så har altså dummy launcheren min kommet. Og jeg venter veldig på å komme i gang med å bruke den. Har en plan til uka, men enn så lenge ble det litt tørrtrening i dag.

Jeg tenkte at før vi skal ha launcher-trening kan det jo være greit å introdusere disse ”egg-apportene” for Carmen. Du verden, så interessert hun var i dem, - med det samme! Altså når de fortsatt var uberørt av hundetenner…

Intensiteten hennes minnet om når jeg tar fram en tennisball! Og hun var veldig interessert i å apportere dem etter kast.

Vel, vi dro til et litt åpnere (enn gjennomsnittet her på Ås) skogsområde i dag. Jeg begynte med å binde Carmen og legge ut apporter på tre steder som jeg merka med merkebånd. Det var korte avstander, til gjengjeld gikk jeg utenom, slik at jeg altså ikke lagde spor.

Deretter tok jeg en runde i skogen med både enkle og doble markeringer, og brudd på forventninger - brukte launcher-eggene og tennisballer.

Da turen kom til dirigeringene, kan jeg vel konstatere at noe gikk bra og noe ikke fullt så bra. Det er rett og slett vanskelig å skulle løpe veldig langt rett fram i skogen. Men, likevel, hun har blitt flinkere til å sikte framover og følge den ”gata” jeg prøver å peke ut for henne.

Etter runden i skogen tok vi en tur innom UMB, og tenk der fant vi et fantastisk fint gjerde å trene hopp på. Nok en ”greie” på ønskelista - et slik gjerde, ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar