lørdag 9. juni 2012

08.06 Sykkeltur til myra







Opplevelsen på den fine myra for en uke siden gjorde at jeg tok en ny tur i dag. Men denne gangen fra en annen kant, og med sykkel istedenfor bil. Dermed fikk vi kombinert fysisk trening og apportering.

Ikke mer enn 6 km, men mye mer kupert enn den vanlige sykkelrunden vår.

Spennende å gi seg i vei på myra. En må jo være litt forsiktig på en ukjent myr når en går der alene. Det var tydelig at det var ganske så våte områder noen steder, så vi holdt oss i kanten. Sendte Carmen på noen fremmadsendinger, noen tapt apport, og noen markeringer.

Vet ett tilfelle brukte jeg feil kommando, - og da så jeg tydelig at hun ble i tvil, så hun skjønner nok forskjell på ”Car” (= hent den du nettopp så bli kasta) og ”ut” (= hent den jeg peker på, du har ikke sett at den (nettopp) har blitt kasta).

Jeg hadde altså lagt ut en dummy. Så kasta jeg en forstyrrelse til siden, og kommanderte Car istedenfor Ut. Og det var da Carmen ble forvirra. Jeg kalte hjem og kommanderte på nytt - ”ut” denne gangen, og da skjønte hun hva jeg mente.

Det skal nok bli mange turer til denne myra framover. Helt fantastisk å et ha 30-40 mål stort treningsområde!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar