lørdag 9. juni 2012

07.06 Spice Girls







De nederste to bildene er tatt av Ann Kristin.

3/4 av laget møttes til trening på et hogstfelt i Eidsberg i dag. Det var på forhånd lagt ut noen skjulte, og etter påvirkning med skudd var det tid for å sende hund.

Jeg tok altså med Carmen ut i feltet og skjøt mot apportene. Hun var flink til å ligge rolig ved bena mine og bare observere de andre hundene som kom løpende. Da det ble hennes tur var hun veldig direkte ut i området.

Så var turen kommet for å ta fram launcheren. Vi bytta på å skyte, også de som aldri hadde prøvd å skyte med launcher før.

Carmen markerte veldig bra, med unntak av en gang hvor jeg drøyde ganske lenge med å sende henne. Da rakk hun jo å kikke på meg et par ganger, og mista nok litt minnebildet. Som jeg har sagt før - en utfordring det der med både å være flink til å ta det med ro i utsendingen og at hun samtidig skal holde fokus.

Siste post i dag var markering ute i skogen. Vi sendte hunden, men stoppa den halvveis ved et nærsøk som var lagt ut. Så fikk hunden hente markeringen til slutt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar