tirsdag 20. juli 2010

20.07 Feltsøk - igjen!

Nytt forsøk på feltsøk i dag. Og denne gangen bant jeg henne lenger bort i skogen, så hun ikke kunne se at jeg la ut. Og var nøyere med fot-kommandoen da jeg bant henne løs. Hun tok ivrig overvær langt unna feltet og var veldig klar for oppgaven.

Nå får jeg vel etter hvert velge nye områder, og se om hun fortsatt forstår oppgaven. Samtidig tenker jeg at det sikkert ikke er lurt å gjøre for mye av denne søkstreningen - vil jo ikke ha det store søket på markeringene. Det er mye spring i bena på denne turbohunden….

På kvelden var vi sosiale igjen. Carmen var veldig kontaktsøkende ovenfor gjesten og brøt stadig inn i inntaket av ost og vin - og ville ha oppmerksomhet. Jeg tenker at det er greit at hun kan få ha en del frihet ift å hilse på andre mennesker. Ønsker jo at hun skal ha større trygghet, bruke kortere tid på å være skeptisk i møte med nye folk, og utvikle sine sosiale evner.

Gjesten syntes at Carmen var veldig sosial og kontaktsøkende. Bra!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar