mandag 19. juli 2010

19.07 Feltsøk


Dagens bilde er av IWT vinnerlaget fra Sverige.

Begynner å kjenne på at datoen for debut i BK nærmer seg… Og tenkte at jeg måtte prøve meg på et lite feltsøk i dag. Dro til samme sted som forrige uke og la ut de bittesmå dummyene. Lot henne se at jeg gikk ut i feltet, men uten å kaste noe eller lage lyd.

Carmen var supermotivert. Så motivert at hun stakk av gårde - altså knalla, så fort jeg bant henne løs fra treet. Hm… Vi måtte selvsagt ta en del runder med fot før hun fikk lov til å starte på feltsøket. Hun syntes tydeligvis at feltsøk var veldig morsomt!

Jeg er opptatt av dette med størrelse på dummyene. Det er en litt vanskelig balansegang. Jeg håper jo å få ned tempoet litt, få henne til å søke nøyere ved å bruke bittesmå apporter. MEN, hun får et mye dårligere grep på disse små enn de med normal størrelse. Mer sleivete, og tendens til tygging, akkurat som når hun apporterer tennisball.

På kvelden fikk vi for øvrig besøk. Bra for Carmen med folk som kommer i hus. Hun trenger jo stadig påfyll på det med sosial trening.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar