torsdag 28. februar 2013

27.02 Først miljøtrening, så jaktlydighet




Det var ca 25 stk på miljøtrening i dag - du verden, vi fylte jo hele plassen.

Det begynte sedvanlig med tannvisning på rekke. Da kveldens instruktør (en røslig kar som typisk Carmen kunne komme til å synes var skummel) kom bort til meg ba jeg ham heller agere utstillingsdommer.

Og videre fikk han beskjed om å ikke trekke seg selv om Carmen skulle protestere. Carmen syntes det var dritskummelt og ville helst slippe, men jeg holdt henne fast og skrøt av henne. Det som var flott var at hun ikke utagerte. Hun fikk altså IKKE noen erfaring på at det går an å skremme folk vekk.

Selv om hun tilsynelatende ble veldig forskrekka over ”håndteringen”, avreagerte hun kjapt, og glemte nok hele greia.

Og, som sist, synes jeg hun klarte seg veldig fint sammen med alle de andre hundene. Relativt avslappa haleføring. Og på tross av en uregjerlig Flat ved siden av henne, ble hun ikke så veldig berørt.

Etter en vaffelpause var det tid for jaktlydighet. Fot på linje og forstyrrende kast, som noen fikk hente og andre hvor eierne fikk hente.

Så hadde vi en seanse hvor vi stod i ring og én etter én av eierne fikk gå inn i midten av ringen og stupe kråke eller lage snøengel.

Carmen sytnes dette var helt hysterisk morsomt og hadde store problemer med å klare å bli sittende. Flere ganger spratt hun fram og måtte bare bort til de rare folka i midten av sirkelen. Da det var min tur til å lage ablegøyer klarte hun faktisk å holde seg i skinnet.

Etter hvert måtte Carmen og jeg bryte opp fra treningen for å ta en kjapp familievisitt på veien tilbake til Ås. Men, to timer med fellestrening var mer enn nok til å gjøre svartfrøkna deilig trøtt og fornøyd….!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar