torsdag 28. februar 2013

25.02 Først 400 meter, så utstillingstrening





Deilig med lysere ettermiddager. Nå går jo ikke sola ned før nærmere kl 18. Og når utstillingstreninga ikke er før 19 går det altså an å få brukt litt tid ute først.

I dag gikk Carmen og jeg bort på det nærmeste jordet vårt. Tanken var å trene lange fremmadsendinger, så hun fikk løpt litt også. Jeg vet jo fra før at det er ca 500 meter mellom de to øyene. Planen var å legge igjen dummyer på den ene øya, gå til den andre og sende tilbake. For så å legge igjen dummyer på den ytterste øya, gå hjemover, og så sende tilbake. Vel, den første del av planen gikk greit, dvs jeg sendte tilbake før jeg hadde kommet helt over til øy nummer to. Så, Carmen løp altså 400 meter hver vei og henta to dummyer.

Hun løp altså 1,6 km i sporet vi hadde gått opp. Det var ganske tungt å gå opp sporet takket være skare på toppen av ca 20 cm snø.

Men, da vi nærma oss øy nummer to ble det åpenbart at planen min gikk i vasken. Det gikk nemlig en dobbelt skiløype på tvers av min tenkte bane til øya (se bilde). Dermed la jeg igjen dummyene i sporet vårt på jorde og gikk altså ikke ut på øya. Det hadde jo vært ”litt” dumt å sende Carmen på kollisjonskurs med en eller annen skiløper som måtte dukke opp i skiløypa….

Etter denne første etappe av dagen gikk altså turen videre til Ekeberghallen og utstillingstrening. Også i dag takla Carmen fint å bli tatt på av ”dommeren”. Det var tydelig på kroppsspråket at hun syntes det var litt ekkelt, men ikke verre enn at hun kunne holde ut.

Synes hun var veldig flink til å løpe rundt i dag, - totalt uaffisert av hunder foran og bak. Dessuten var hun kjempeflink til å tilpasse farta etter hvor fort køen gikk. Og flink til å stille seg opp når vi stoppa.

Hun logrer litt bedre for hver mandag. Mer og mer avslappa, og lugnt, istedenfor hektisk nede ved hasene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar