søndag 3. februar 2013

03.02 Det er grønt i skogen!











Carmen og jeg satte nesa sørover i dag på jakttrening. Riktignok var det is og bittelitt snø på jordet, men i skogen…! I skogen var det helt snøfritt, med deilig mose og løv. Det var så en nesten kjente klumpen i halsen, så deilig var det å se noe grønt på bakken!

Jeg kom til dekka bord i dag også, med diverse utlagte områder. Fikk prøvd på å sende Carmen rett fram, mellom fristende områder. Og, ja, det er ikke alltid like lett, men synes hovedsakelig det gikk greit. Jeg må bare ikke slurve. Løper hun skjevt ut fra start, er det å si nei, kalle hjem og prøve på nytt.

Litt markeringstrening ble det også, noe som gikk bra, rent bortsett fra når den tobente ”knalla” på en dobbeltmarkering.

Jammen fikk et par av hundene prøvd seg på et fritt søk også, i den tidligere omtalte deilige snøfrie skogen. Sikkert noe jeg innbilte meg, men jeg synes det så ut som også Carmen nøt å løpe på mose og løv, i hvert fall gikk det unna i høyt tempo.

Og, du verden, så slitne de ble av søket. Kjente på oppgavene vi hadde etterpå at det nok var litt ”slutt” i lille hundehjernen. Og de firbente syntes tydeligvis det var godt å få krølle seg sammen i sekkene sine, mens de tobente nøt en kaffekopp på sekken etter treninga.

Tenke seg til, av året fem helger så langt har vi vært med på 9 fellestreninger - bare én dag uten, altså. Det er sånn som er mulig når vinteren er så snøfattig som i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar