lørdag 17. april 2010

17.04 Hagearbeid

Tid for å stelle litt med hagen i dag, og få kjørt bort hageavfall. Carmen ble med på noen runder med trillebåra. Grei øvelse for henne å gå ved siden av - kan jo minne litt om et sykkelsenario, og fin trening på å roe seg helt ned.

Med våren begynner nabolaget å våkne også, så på formiddagsturen passerte vi to eiendommer med hunder jeg ikke har sett stå ute før. Den ene var en Dachs i løpestreng. Først morska Carmen seg opp, men etter en alvorsprat klarte hun helt fint å passere både fram og tilbake og nesten ignorere hunden.

På ettermiddagen dro vi til skogs og trente fremmadsending med de kule, hvite spesialdummyene jeg har til det formålet - se dagens bilde! Også trente vi nærsøk, hvor jeg testa ut hvor langt unna jeg kan stå når jeg gir henne kommandoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar