lørdag 23. mai 2020

22.05 Tulipaner og ender














Jeg har tenkt litt på det siste at Peder kanskje oppholder seg litt vel mye “på landet”. Pga corona og hjemmekontor får jeg jo ikke den sedvanlige tilvenningen til bymiljø som jeg har gjort med tidligere valper. Samtidig er Peder en veldig trygg og tilgjengelig valp som ikke har vist noen som helst redsel for miljø.

Likevel - med Petra “brant jeg meg” på at jeg trodde hun takla alt mulig og helt glemte å trene på tog og heis - som hun altså ble litt redd for da hun litt sent ble introdusert for det.

Så, en liten påminnelse til meg selv om at vi skal begynne å oppsøke sentrum litt oftere. Som tenkt, så gjort. Jeg valgte en skog nær sentrum til dagens tur og trente som vanlig både stopp, innkalling, fot og ro på teppet i løpet av turen.

Så tok vi oss en tur til NMBU og så på de fantastiske tulipanbedene. Vi oppsøkte også andedammen, men Peder var lite interessert i fuglene der. Derimot var han svært interessert i all fugledritten som lå langs vannkanten. Hm. Neste gang får jeg gå på andre siden av dammen. Tanken var jo at han skulle se på endene og trene på å sitte stille og bare se....

Ellers kan jeg konstatere at Peder nå har blitt så lang i bena at han kommer seg opp i både stressless og sofa på egen hånd, og har holdt mye på med det de siste dagene. Det er akkurat som han er kjempefornøyd med å oppdage at han klarer det.

Status på tenner er at han har mista fire stk fortenner, to oppe og to nede.

Det siste bilde i dag viser resultatet av salg på den lokale blomsterbutikken og et behov for litt oppmuntring i disse virus-tider.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar