lørdag 2. mai 2020

02.05 Peder er 3 måneder idag












Peder og jeg tok som vanlig en skogtur og nå har jeg bestemt meg for å bli mer strukturert med “ro-i-skogen”-treningen og gå systematisk og jevnlig fram. Idag gikk det 20 minutter til han sovna og vi kunne gå videre. Greit med et digert campingteppe for å fjerne muligheten til å gnage på vegetasjonen.Oppskriften er som følger:
1) Sørge for at valpen har tissa, bæsja, lekt og drukket
2) Finne et sted uten vegetasjon som “stikker opp” under teppet og dermed frister til gnaging
3) Brette ut det store campingteppet som hindrer tilgang til vegetasjon
4) Sette seg og vente på at valpen sovner

Ellers trente jeg stopp med litt bedre godbiter i dag - og fikk da enda kvikkere respons - altså mer snert i reaksjonen. Skal nok fortsette med det.




På ettermiddagen tok jeg en tur til en hundevenninne for å få litt treningstips. Vi prata om håndtarget og omvendt lokking - til trening av hold fast. Peder har noen spennende dager i vente.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar