onsdag 13. mai 2020

13.05 Powernap i skogen













Jeg skulle nok gjerne fått litt mer søvn nå for tiden. Med en valp som våkner grytidlig og 3-4 timer med jobbing på formiddagen (og altså ikke så stor mulighet for å legge seg igjen etter en tur i hagen) er det ikke så lett å få til noen lang nattesøvn.

Dagens skogtur med Peder gav i midler tid både valpen og meg en mulighet til en blund. Vi sov rett og slett på campingteppet begge to, en riktig fin stund i solen og fuglesangen.

På kvelden var det omsider oppstart på valpekurset jeg holder sammen med en venninne for retrieverklubben. En flott gjeng med 10 valper og deres eiere møttes på Østmarksetra. Denne første kvelden konsentrerte vi oss om innkalling, ro og håndtarget.

Peder fikk være litt demo-hund på hvordan jeg trener ro ved at han skal sitte pent ved siden av meg, og vi demonstrerte håndtarget. Var veldig spent på hvordan Peder skulle takle en sånn forsamling, men han hadde fint lite av rampefeber. Men, han ble litt utålmodig etterhvert, så da fikk han ligge i bilen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar