torsdag 14. mai 2020

14.05 Første frivillige bad














Dette ble dagen da Peder tok sitt første frivillige bad. Han har såvidt vært uti en dam tidligere, men da hoppa han ned fra en sten på noe han nok trodde var fast underlag. Idag gikk vi til en bred bekk med liten vannføring. Han var flere ganger nede ved bredden, drakk litt vann og var så vidt uti, og skjønte helt klart at det ikke var fast grunn. Og til slutt jumpa han uti og tok noen svømmetak, helt uten panikk, før han kom opp igjen.

Jeg droppa ro på teppe trening, siden han var våt etter badet, og det ikke akkurat var så varmt.

Han fant for øvrig en skatt på turen - en klovkapsel fra et rådyr eller liten elg. Jeg var fornøyd med at han ville avlevere den til meg.

Ellers har vi så vidt begynt med litt trening på ritualet - på en godbit. Da får vi trent sitt og bli mens jeg går ut og legger en godbit på en blomsterpotte. Tilbake og sender ham på “ta - peker med hånda - gå”. Venter til han fikserer blikket der ute før jeg gir kommandoen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar