mandag 30. mars 2015

29.03 Retrieverflokken



Det er artig med en flokk på tre. I dag starta vi ganske slapt. Med regn og tåke kombinert med slapseføre var det ikke så veldig fristende å gå ut. Slitne etter gårsdagen var vi også.


 





Men, etter hvert kom sola fram og vi kom oss ut på tur. Jeg tok det i to etapper i dag. Først en runde med Carmen og Indi. De fikk trent litt apportering også - én av gangen.

Jeg la ut noen dirigeringsøvelser i et hogstfelt til Carmen. Gikk sånn at jeg ikke lagde spor, og det var ganske trang vinkel mellom dem. Sendte på den første. Så kasta jeg ut på nytt til det samme stedet, men sendte henne på en av de andre. Nytt kast og jeg sendte henne på den tredje.

Hun var flink, både på retning og stopp.

Så var det Indis tur. Fot og noen markeringer. Hun var også veldig flink. Ikke noe tøys av noe slag.

Tilbake i bilen med de to, og så var det ut med Petra. Mye fot og litt apportering.






På ettermiddagen fikk hundene vente inne, mens jeg var opptatt med prosjekt kutte opp Vom og hundemat-pølser i mindre biter. Etterpå ble ”renovasjonsvesenet” sluppet ut på terrassen til rengjøring. Et oppdrag de påtok seg med stor entusiasme.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar