lørdag 14. mars 2015

12.03 Bilvask og miljløtrening



Noen ganger lurer jeg på om det i det hele tatt finnes folk som vasker bilen innvendig så sjelden som jeg gjør. Joda, litt sånn kjapp tørking av dashbordet mens en sitter i den automatiske bilvaskern, men sånn ordentlig rengjøring….

Vel, nå hadde det liksom kommet til et punkt hvor det var skikkelig flaut å få passasjer i bilen, så noe måtte gjøres. Jeg hadde fått tips om et sted i Ski som var billig og grundig, så etter litt rydding i bilen dro Petra og jeg av gårde. Carmen var plassert hos hundevakt.

Jeg ble litt i tvil da jeg kom inn i resepsjonen og skulle levere bilen. Jeg hadde jo med meg Petra og fyren som drev stedet rygga flere meter bakover og sa han var allergisk.. Eh.. Den bilen er jo liksom ”litt” full av hundehår, da! Men, jeg oversatte kommentaren hans til at han var redd for hunder og holdt Petra på avstand fra ham.

Ca 1,5 time skulle det ta, så Petra og jeg begav oss ut i Ski sentrum på miljøtrening og fot-trening. Tusla rundt. Stod litt på perrongen og så på tog. Satt litt på en krakk. Og trente fot fortaulangs.

Etter hvert gikk vi tilbake til bilvaska hvor vi måtte vente 30-40 minutter på bilen utover den anslåtte tida. Bilen var veldig møkkete, fikk jeg beskjed om. Tror også fyren prøvde å formidle (med litt manglende norsk-kunnskaper) at jeg ikke måtte la det gå så lenge til jeg gjorde den ren neste gang.

Nei, han har vel rett i det. Men, det er nok noe som kommer langt ned på prioriteringslista. Uansett - nå kjenner jeg nesten ikke bilen igjen!!


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar