onsdag 3. april 2013

03.04 Ingen pløyde jorder!





I fjor på denne tiden fantes det knapt et upløyd jorde her på Ås. Nå finnes det knapt et jorde som kan kalles ordentlig barmark.

Vel, selv om det selvsagt er helt GRUSOMT at det fortsatt finnes så masse av den elendige snøen, så ER det altså sånn at en del jorder er tilgjengelig for trening, som ellers ville vært pløyd og utilgjengelig.

I tillegg finnes det uvanlige muligheter på frosne våtmarks/myrområder som nå har blitt såpass snøfattig at det er mulig å gå der. Og som sagt er områdene frosne og har dessuten enda ikke fått den vanlige tette vegetasjonen.

I dag tok jeg meg en tur til nettopp et sånt våtmarksområde. Jeg prøvde meg på å trene der i fjor sommer, men da måtte jeg gi opp fordi det var så veldig vått og fryktelig tett av vegetasjon.

I dag gikk det helt utmerket å bevege seg rundt der, og legge ut dirigeringsoppgaver å kaste markeringer.

MEN, min rekognosering av sykkelløypa (som jeg for øvrig hadde brukt i flere uker i fjor på denne tida) viste dessverre at det ikke er mulig å sykle der enda. Huff! Klør etter å komme i gang med sykkelsesongen!



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar