torsdag 2. august 2012

31.07 Unghund og voksen hund





Carmen og jeg fikk trene på myra med en unghund i dag. Søte Wilma er en herlig JAKThund, som virkelig er motivert, samtidig som hun er veldig kul.

Det tok ikke lang tid før Wilma knekte koden med at JEG var interessant, siden jeg stod for diverse dummyer.

Vi begynte med at hundene fikk sitte på linje, Carmen trente sitt og bli og Wilma trente markeringer. Wilmas eier var flink til å vente henne ut til hun så i riktig retning. Wilma var nemlig veldig opptatt av å kikke på meg etter at jeg hadde kasta.

Etterpå fikk Carmen prøvd seg på noen fremmadsendinger, etter hvert med forstyrrende kast som falt nærmer og nærmere fremmadsendingen. Hun var lydig og fin.

Jeg fikk også prøvd ut ”anti-bytte” øvelsen vi lærte i Hemsedal, - prøvde det ut med tennisballer. Absolutt noe å fortsette med.

På slutten la jeg ut en dirigering til Carmen før vi kryssa grøfta og tok en runde med markeringer av hårdummyer. Disse dummyene vekka virkelig ”villdyret” i Wilma. Mye morsommere enn tøyposer, ja.

Så fikk Carmen avslutte økta med en fremmadsending over grøfta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar