fredag 24. august 2012

21.08 Jaktcup i Oslo - Minne






Cupen var avlyst i Østfold i dag, og det ble Oslo-tur på meg. Passa bra, siden Eva skulle gå kvalifiseringsprøve med sin Wilma. Dessuten skulle Wilma - og Humla (ført av meg) være med i Blåbær på cupen. Eva og jeg hadde altså to ”oppgaver” hver i løpet av kvelden, - og ønska oss fire bra resultater!

Min første oppgave i kveld var altså å føre lånehunden Humla på en minne-oppgave. Først ble det kasta en apport i høyt gress som hun skulle hente. Dette ble faktisk vanskelig for Humla, og hun klarte ikke å holde seg i området og lete. Det var flere av hundene som strevde med det høye gresset.

Siden jeg ikke hadde lyst til å prøve å styre henne, lot jeg henne lete en stund før jeg kalte hjem. Det ble kasta en ny apport på samme sted.Så skulle vi gå fot til et annet område ca 90 grader ift det første kastet. Denne apporten landa på stien i skogen, og var lett synlig. Men, Humla tok nok med seg følelsen av usikkerhet fra forrige oppgave og så ut som hun trodde hun skulle søke etter noe, - og lette inni buskene. Jeg fikk blåst på henne, med nærsøk og hun fant dummyen.

Nok en gang vakkert fot. Og tilbake til stedet der de to første markeringene var blitt kasta. Humle løp villig ut, stoppa fantastisk på signal, nærsøkte og fant.

Det ble 7 poeng i dag, til en veldig lydig hund!

Carmen skulle jo gå i eliteklassen og her var også oppgaven minne. Det ble kasta en dobbeltmarkering, hvor hun skulle hente den siste først. Den tobente var ikke god nok på å markere, så det ble vanskelig å hjelpe henne da det viste seg at heller ikke Carmen hadde markert nummer to så godt. Hun fant til slutt. Og den først kasta gikk veldig greit. 14 poeng fikk vi.

Det viste seg at lille Wilma faktisk fikk 18 poeng og altså vant trekløverets individuelle konkurranse i kveld. Dessuten bestod Wilma kvalifiseringsprøven og er nå klar for jaktprøvestart.

For øvrig var det veldig hyggelig å være på Bogstad. Mange folk som kom bort og gratulerte meg med helgens førstepremie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar