lørdag 11. august 2012

09.08 Vanntrening på Wij





Etter noen tunge dager var det godt å ta en tur til Sverige og herlige oppdrettere Anita og Jörgen. De har en fantastisk oppfølging av sine valpekjøpere, og på sommeren kjører de såkalte vanntreninger.

De som møter fram kan ”bestille” oppgaver fra Anita som sitter ute i båt og kaster og Jörgen som er skytter.

Carmen og jeg brukte litt tid på bare å slappe av og observere etter den lange bilturen. Så fikk hun et par oppgaver på vann. Den første var en enkeltmarkering og hvor det etterpå ble lagt ut en ny på samme sted. Jeg måtte hjelpe henne litt på markeringen, men på dirigeringen var hun veldig rett på. Anita kunne etterpå fortelle at mine ”gå” underveis åpenbart overbeviste henne om at hun skulle fortsette å svømme rett fram.

Til slutt fikk hun en dobbeltmarkering. Hun var veldig direkte på den første. På den andre fikk jeg inntrykk av at hun sikta i retning av båten til Anita, og derfor bomma litt på retningen, så jeg prøvde å styre litt. Så fikk hun vind og fant apporten greit.

Hun hadde flere bra avleveringer, men også en hvor hun rakk å riste seg.

Veldig hyggelig å se igjen andre valpekjøpere. Dessuten var vi heldige med været og fikk oppleve en riktig så fin augustkveld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar