torsdag 30. august 2012

28.08 Jaktcup Post 5 - ”Andejakt” - 16 poeng






Vi hadde jaktcup på Jeløya i dag, og siden det bare var tisper med i konkurransen, fikk løpske Carmen være med ut av bilen fra begynnelsen av.

Dommerne har stor frihet til å legge opp denne posten for elitehundene, noe de også gjorde på en fantastisk flott måte i dag. Vi gikk fot i en time, og fikk hente fire markeringer hver oss. Det ble skutt med både launcher og startpistol, og det ble ganske ”høy” stemning blant enkelte på linja… Dvs hundene var tyste og fine, men noen peste og skalv (ikke Carmen) og noen gikk litt for langt fram (Carmen!).

Suveren trening, rett og slett. Jeg reflekterte over at Carmen og jeg har kommet et langt stykke videre fra fjorårets fiaskopost på jaktcupen. Da lagde hun mye lyd og var så urolig at jeg ble kjempestressa. Så stressa at jeg ikke huska om markeringen hadde gått på høyre eller på venstre side av myra.

Men, sånn var det altså ikke i dag. Jeg var faktisk ikke stressa i det hele tatt. Og lille hunden min oppførte seg fint. Hun var selvsagt på, og jeg sliter med at hun tar et par-tre skritt når det skytes med launcher. Men, hun var tyst og fin, med unntak av litt uro da vi ble stående veldig lenge og vente på at makkerhunden forsvant bak et gjerde og føreren måtte ut i terrenget og få tak i den.

Ellers hadde Carmen en underlig episode da hun rulla seg i noe vi tror var rådyrmøkk ute på jordet. Hun er nok ganske så surrete i hodet av hormoner om dagen. Men, istedenfor å bli fortvila måtte jeg jo le litt av det. Hun er tross alt bare et dyr, - et veldig hormonelt dyr nå om dagen.

Det var for øvrig bra markeringstrening for oss tobente også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar