fredag 1. april 2011

01.04 Jeg velger meg april


Jeg velger meg april av Bjørnstjerne Bjørnson

I den det gamle faller, i den det ny får feste; det volder litt rabalder,- dog fred er ei det beste, men at man noe vil.

Jeg velger meg april, fordi den stormer, feier, fordi den smiler, smelter, fordi den evner eier, fordi den krefter velter,- i den blir somren til!


Ja, - dermed var mars over og april et faktum. Må innrømme at mars har vært en skuffelse med tanke på vær og føreforhold. Nå er det april, og vinteren har fortsatt ikke sluppet taket.

2/3 av hagen min er fortsatt dekket av snø/is. Skog og jorder har mer/mindre mengder med snø, og noen ferskvann å trene i kan en bare glemme så langt.

Vel, det ble sykkeltur på Carmen og meg, selv om føret var litt dårligere enn det var fot to dager siden - etter det elendige snøværet i går!

Etter sykkeltur tok vi en rekognosering i løypa vår langs jernbanen; - dette siden vi skulle finne et egnet sted å gå tur på lørdag med gjestene våre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar