onsdag 12. januar 2011

12.01 Himmelsprettkråka


Himmelsprettkråka; - ja det er et av Carmens mange kallenavn. Dette henger sammen med hennes enorme sprettatferd, at hun hopper himmelhøyt rett opp. Også henger det sammen med ”episoden” på jaktprøve i Sverige hvor hun rulla seg på en kråke.

Etter to dager med nærmest null fysisk aktivisering var Himmelsprettkråka som en strikkball på sosial trening på klubben i dag. Virka som hun hadde ligget til lading og var helt fulladet og klar. Jøje meg - jeg hadde min fulle hyre med å unngå at hun spratt opp i ansiktet på meg.

Det ble et kort opphold på sosial trening, for vi måtte av gårde til neste post på programmet - ny dag i skiskolen hos Kari. Denne gangen hadde de tatt turen til Kjærringåsen og ordentlige løyper. Og Carmen fikk for første gang i livet prøvd seg som trekkhund i skispor - og altså holde til høyre. Ikke lett i følge Kari, for Carmen synes det er naturlig å være på venstre side av den tobente.

Da jeg fikk tilbake den ferdigtrente hunden min hadde hun alle bena på jorda - thihi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar