søndag 9. januar 2011

09.01 Lydighetscup 5


Dagens bilder er tatt av Kari. Som dere ser har Carmen en kanon avslutning på innkallingen!

Bedre i øynene i dag, så Carmen og jeg dro av gårde på lydighetscup med avdelingen i Hjørgunnhallen i Fredrikstad. Siden vi hoppa over cupdag 4, i går, ble det altså rett på cupdag 5 i dag.

Tannvisning - 9,5 poeng
Dette gikk over all forventning i dag. Tatt i betraktning vekheten hennes.

Enkeltdekk - 0 poeng
Ja, dette var spennende å skulle prøve i en hall, med et underlag av sand, ispedd hestemøkk. Da jeg snudde meg rundt observerte jeg at Carmen satt. Jeg kommanderte henne dekk, og visste jo at vi dermed ikke ville få poeng på øvelsen. Men, tok det som trening.

Lineføring - 7 poeng
Sist fikk jo Carmen 8,5 i lineføring. I dag var underlaget såpass interessant at hun ikke hadde så bra kontakt i begynnelsen, men det kom seg utover.

Dekk fra holdt - 5 poeng
Her gikk hun fint på plass. Men, antagelig gjorde jeg for mye kommando ut av det, og det var vel derfor vi fikk lite med poeng. Dessuten tror jeg hun var for kjapt oppe da jeg kom tilbake til henne.

Innkalling - 9 poeng
Så var det innkalling. Som vanlig kom Carmen i kjempefart og spratt på plass, så jeg måtte vike unna for å beskytte knærne mine. Litt uryddig avslutning til tross, dommeren likte farta hennes!

Sammenlagt fikk vi 91,5 av 150 poeng i dag. Mindre poeng enn sist, altså, og nest sist i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar