mandag 3. januar 2011

03.01 På vei mot våren


Da jeg stod opp i dag kjente jeg det - den følelsen. Følelsen av å være på vei mot våren. Blanke ark. Starten på farvel til vinteren. Og siden jule IKKE varer helt til påske, gjelder det å kvitte seg med den. Denne sinnsstemningen gjorde definitivt at nisser og engler kom i faresonen. Og ikke minst treet!

Dagens agenda med Carmen var dirigeringsøvelser. Turen gikk til den lange, rette skogsveien uten belysning. Men, det er jo likevel mulig å se ganske mye, med snøen som lyser opp. Vi gikk fri ved fot både fram og tilbake. Og la inn noen tapte apporter. Dvs at jeg slapp ned en dummy ubemerka. Så snudde vi helt opp, jeg kasta en forstyrrelse til siden og sendte henne rett fram. Det funka suverent.

Hun begynner altså å stole på signalet mitt - kjempebra!

Jeg trente også litt klokka i et veikryss. Trente ”høyre”, bare ”høyre”. Og det gikk også veldig bra, faktisk.

Må innrømme at motivasjonen for trening er lavere når det er kaldt og mørkt, men ingen tvil om at dette er nyttig. Fot og dirigeringer er noe vi trenger å trene på fram mot debuten i AK.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar