tirsdag 28. mars 2023

27.03 Nærskogen, terrassen og sentrum




















I dag var jeg i gang med jobb igjen, etter 2 uker ferie. Dvs. jeg skal ha en lang periode hvor jeg tar ut halve feriedager, også blir det jo noen ekstra fridager i påska. Clara er jo allerede vant til at formiddagen = soving, så det gikk helt fint med hjemmekontor.

Ellers går det i miljøtrening med Clara for tiden. I dag tok vi for første gang en tur gjennom borettslaget, altså mer enn de ca, 50 meterne til parkeringsplassen. Vi møtte ikke noe skremmende underveis, men Clara syntes det var veldig spennende med nytt miljø. Jeg synes hun der imponerende flink til å gå med sele. Holder omtrent samme tempo som meg og klarer ofte å holde seg på venstre side også.

Vi gikk altså rett og slett til nærmeste skogsområde og så fikk hun gå løs. Hun synes rett og slett skog er kjempegøy. Liker å klatre opp på stubber. Hoppe/kravle over stokker, snuse og søke rundt og høre på lyder. Vi oppholdt oss mesteparten av turn i et skogholt som ligger mellom to turstier. Dermed kunne vi se noen folk og også noen hunder passere på trygg avstand.

Etter en treningsøkt med Joy dro vi inn til sentrum. Og der fikk Clara være med rundt mens hun satt på armen og observere biltrafikk, mennesker og tog. Hun fikk komme ned på bakken og hilse på «Hoppe med føll»-statuen. Vi nærma oss også jernbanestasjonen hvor et par tog stoppa, og folk gikk av og på. Så ble det en tur i undergangen under jernbanen.

På kvelden fikk jeg besøk av en venninne og litt treningstips til noe av det jeg trener med Clara, Mer om det en annen dag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar